Кваліфікаційна категорія працівника | Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника |
спеціаліст | - має повну вищу освіту - здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм - знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології - знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає - використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі - уміє вирішувати педагогічні проблеми - міє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами - отримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст другої категорії | - відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст» - постійно вдосконалює свій професійний рівень ü використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців - володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх - застосовує інноваційні технології у навчально-виховному процесі ü обізнаний з основними нормативно-правовими актами в галузі освіти - користується авторитетом серед колег, учнів/вихованців та їх батьків |
спеціаліст першої категорії | - відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» - використовує методи компетентнісно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу - володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців - впроваджує перспективний педагогічний досвід у навчально-виховному процесі, -формує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці - лаконічно, образно і виразно подає матеріал - уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом |
спеціаліст вищої категорії | - відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» - володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі ü володіє широким спектром стратегій навчання - продукує оригінальні, інноваційні ідеї ü застосовує нестандартні форми проведення уроку (навчальних занять) - активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів - вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі |